Hotelek és szálláshelyek marketingje az interneten. A szálláshelyek foglalásának a fele az internetről érkezik. Akinek nem, annak órái meg vannak számlálva.
Legújabb hozzászólások
euro_állás:
Fontos a célközönség megfelelő behatárolása is. Nem mindegy, hogy kinek jut el az üzenet. (2012.01.13. 19:17)Szállodai szórólap
Kecskés Pál:
Marketing feladatok
A feladatok sorrendje szerint írom le: első az oldal technikai felkészítése a... (2008.12.04. 17:25)Szállodai online marketing
Most mondhatnám azt is hogy "hát igen ez azért sokkal bonyolultabb, bla,bla,bla" de nem teszem. Ha valaki ezzel foglalkozik, akkor nem fog megijedni egy ilyen feladattól. És lehet meglepőt mondok, de még jobb ha van ellenfél a piacon a találatok között. Egyébként gratula a blog írójának, sikerült maximálisan leegyszerűsitenie a dolgot. Tényleg ezek a legfontosabbak...
A másik baj ezzel, ami kimaradt szerintem, hogy az ilyen cégek miatt csalódnak az emberek a keresőoptimalizálásban, és az egész internetes értékesítésben.
Persze, hogy nem fogja használni őket, amikor csalódik a 20 000 Ft-os honlapjának készítőjében. Ez a cég vagy magát, vagy az ügyfeleit szivatja meg de rettenetesen. De a szakmát mindenképp.
A feladatok sorrendje szerint írom le: első az oldal technikai felkészítése a keresőrobotok fogadására (pipa), második a megfelelő menürendszer kialakítása és releváns tartalommal feltöltése (pipa), a harmadik pedig a linkmarketing. Ezek után jöhet a keresőmarketing, amikor előrehozzuk az oldalt a keresőkben. Végül az analizálás, ahol a konverziós értéket növeljük.
Kedves Rudolf!
A "Sosincs készen" azt akarja jelenteni, hogy mindig kell egy honlappal foglalkozni. Új cikkek, új akciók, stb. Ha tovább megyek, és igazán eredményes honlapot akarok, akkor folyamatosan figyelem a statisztikát, és a látogatók kedvére alakítom.
A pénzt megéri-e?
Szerintem, ha valaki már pénzt fektetett szállodájába, panziójába, biztosan szeretné, ha vendégek is jönnének...
Szerintem ez nem is kérdés: mindkettő! Honlap az ugyebár kell, anélkül nem lehet haladni, kezünkben tartani az irányítást. A gyűjtő oldalak meg a szükséges rossz: sajnos mindenhol őket találni meg először, meg csomóan már ott kezdik a keresést, szóval kikerülhetetlenek.
Ez van, de a saját honlap: ha az jól dolgozik, lemos minden gyűjtőoldalt, minden nagy katalógust.
Persze foglalkozni kell vele, és véleményem szerint nem is a hotel tulajdonosának, hanem egy cégnek. Ők a jobbak ebben, és ez nem is vita tárgya.
De még mennyire! Annyi hírlevelet járatok, hogy már nem győzöm olvasni őket. Csomóban írják a fent említetteket, és valóban: honnan tudjam, hogyan hozzam előre a honlapomat! Pesze, legyenek linkek meg ilyesmi, de most nekem a "Pécsi hotel" kellene, és nem sikerül...
Most céget keresek a feladatra. Igen, ez felhívás keringőre :)
Az talán túlzás, hogy sosincsen készen, nem? Úgy értem elég költséges lenne, ha állandóan a honlappal kéne foglalkozni, illetve egy céget megbízni a feladattal...
Nekem is van honlapom, de nem igazán hoz vendégeket. Most még ezzel foglalkozzak, és öljek bele pénzt?
Valóban az "esélye se volna" talán túl általános volt. A PPC csupán egy a rengeteg lehetőség közül, csak bizonyos esetekben érdemes alkalmazni, de alkalmazni kell (illetve tanácsos).
Ha mondjuk külföldieknek hirdetne, egy szálláshely tulajdonosnak vagy hatalmas összegeket kell invesztálnia egy-egy prémium szolgáltatást nyújtó cégnek, akik mondjuk amerikában hozzák fel az oldalt a Google-ban, vagy hirdetést vásárol.
Amiről beszéltek, azt Click Fraud effektusnak nevezik, és folyik a kűzdelem ellenük, hiszen a szolgáltatónak sem érdeke, hogy a hirdetők elpártoljanak.
"ráadásul az egyik legdrágább" akkor igaz rá, amikor szakavatatlan kezekbe kerül. Azért írtam korábban:
"Ha magunk végezzük a (AdWords, ETARGET) reklámok felügyeletét, könnyen sok pénzbe kerülhet, míg, ha egy szakértő céggel végeztetjük, hatékonyabb, és olcsóbb lesz (mindamellett, hogy az ügynökségek jutalékért dolgoznak)."
Következtetésem, hogy a rengeteg eszköz mellett és azokat segítve mindenképpen meg kell húzódnia egy PPC kampánynak. Cége válogatja, hogy mire használja, de szakértő ügynökségeknek biztosan nagyobb tapasztalatuk van, így eredményesebbek lehetnek.
Láttam egy érdekes videót, hogy percenként, naponta mennyivel nő az Internet információ tartalma. Rémisztő, hiszen ez mind szemét! Éppen ezért vallom azt, hogy értelmetlen oldalt nem szabad készíteni.
Szerintem kiesnek: "a szomszéd fia csinálta", főiskoláról kiesett gyakorlat nélküli, 20 000 ezer forintért összetákolt, és társai honlapok.
"jobb a neten akárhogy jelenlenni mint sehogy, de nem minden milyen áron..." - De ha én csináltatnék egy oldalt, elvárnám, hogy találják meg, rendeljenek, vegyék fel a kapcsolatot, beszélgessenek, informálódjanak, vagy érje el azt, amit én szertnék.
Vagy van egy jól menő céged, ami PPC nélkül is megél, de lehet ez offline világban is, megél, vagy van egy, ami online működik akármely szinten.
A célpiacod vagy az ajánlatod olyan, hogy PPC-vel is kénytelen vagy managelni. Akár képes vagy megfizetni akár saját magad valósítod meg, de ez igaz a SEO-ra, a SEM-re, a céged, és egyes termékeid pozicionálására.
Akár egyik akár másik igaz a vállalkozásodra a koncepciótól függetlenül egyfajta kompetencia managmentre szűkséged van.
Azt értem kompetencia managment alatt, hogy vagy képesnek kell lenned megvalósítani, vagy olyan szintű ismeretednek kell lenni mellyel a számodra, valóban legkedvezőbb ajánlót tudod megtalálni.
Még egy lehetőség van ugyan, de erre nem sokunknak van gyakorlati esélye:
Minden szakterületen szűkségünk van olyan kapcsoltrendszerre, aki a legoptimálisabb szakikat szállítja!
Tehát mivel nagy valószínűséggel, a témában való elméjjedést nem úszod meg, célszerűbb a gyakorlatiasabb részéről megközelíteni a dolgot…
Talán az arany középút lehet az igaz. Saját szempontunkból, ha magunk kezeljük hirdetéseinket természetesen jobb lesz, mert ebben mozgunk. Két eset van, amikor egy cég segíthet.
1. Amikor nincs alap számítógépes gyakorlata valakinek, vagy nem néz utána a témának, és vaktában hirdet. (Ha a licitálási, de főleg a CTR-el nincs tisztában)
2. Ha egy nagy verseny alakul ki a témában. Elrugaszkodva a szálláshely témától, ha például valaki ismeri a Citroen-t vásáló közönséget, jobban tud hozzájuk szólni, ismeri a keresési szokásokat. Ettől tud Ő jobban szerkeszteni egy hirdetést.
"A PPC hírdetéseknek kiemelt szerep jut a szálláshely marketingben."
Valoban!
"Ha magunk végezzük a (AdWords, ETARGET) reklámok felügyeletét, könnyen sok pénzbe kerülhet, míg, ha egy szakértő céggel végeztetjük, hatékonyabb, és olcsóbb lesz (mindamellett, hogy az ügynökségek jutalékért dolgoznak)."
Ezzel viszont nem ertek egyet, amennyiben van ra kapacitasod, magad tudod legjobban optimalizalni a hirdetseid, illetve minimalizalni kiadasaid!
Tesztelessel, napi szintu eredmeny kovetessel, sokkal jobb megterulesi mutatoid lehetnek, termeszetesen idobe telik, mig kitanulod, de megeri!
euro_állás · http://www.euro-allas.hu/ 2012.01.13. 19:17:35
Bejegyzés: Szállodai szórólap
martonszokor.dicentra 2011.06.22. 15:34:56
www.dicentra.hu/szorolap-budaors.html
Bejegyzés: Szállodai szórólap
foresight · http://www.foresight.hu/ 2010.05.12. 13:44:28
Bejegyzés: Mennyire egyszerű előrejönni egy kulcsszóra a Google-ben?
kisspéter 2009.08.13. 09:28:11
Persze, hogy nem fogja használni őket, amikor csalódik a 20 000 Ft-os honlapjának készítőjében. Ez a cég vagy magát, vagy az ügyfeleit szivatja meg de rettenetesen. De a szakmát mindenképp.
Bejegyzés: Vigyázz!! Megjelentek az első csalók: Szálláshely megoldások
Kecskés Pál 2008.12.04. 17:25:00
A feladatok sorrendje szerint írom le: első az oldal technikai felkészítése a keresőrobotok fogadására (pipa), második a megfelelő menürendszer kialakítása és releváns tartalommal feltöltése (pipa), a harmadik pedig a linkmarketing. Ezek után jöhet a keresőmarketing, amikor előrehozzuk az oldalt a keresőkben. Végül az analizálás, ahol a konverziós értéket növeljük.
Bejegyzés: Szállodai online marketing
Ambrus Attila 2008.09.22. 11:12:13
Bejegyzés: A profik, akik alapos munkát végeznek
Ambrus Attila 2008.09.22. 11:08:43
Bejegyzés: Szállodai honlap
Atisp · http://www.netgo.hu 2008.09.01. 23:25:38
Bejegyzés: A profik, akik alapos munkát végeznek
Popup Akadémikus · http://www.popupkeszito.hu 2008.05.17. 21:03:20
Bejegyzés: Szövegek rendszerezése
Tanders · http://www.prosign.hu 2008.03.27. 18:51:07
A "Sosincs készen" azt akarja jelenteni, hogy mindig kell egy honlappal foglalkozni. Új cikkek, új akciók, stb. Ha tovább megyek, és igazán eredményes honlapot akarok, akkor folyamatosan figyelem a statisztikát, és a látogatók kedvére alakítom.
A pénzt megéri-e?
Szerintem, ha valaki már pénzt fektetett szállodájába, panziójába, biztosan szeretné, ha vendégek is jönnének...
Bejegyzés: Téveszme a szálloda honlapokkal kapcsolatban: készen van.
Kucsera Tibor 2008.03.24. 10:46:26
Ez van, de a saját honlap: ha az jól dolgozik, lemos minden gyűjtőoldalt, minden nagy katalógust.
Persze foglalkozni kell vele, és véleményem szerint nem is a hotel tulajdonosának, hanem egy cégnek. Ők a jobbak ebben, és ez nem is vita tárgya.
Bejegyzés: Utazási gyűjtőportál, vagy saját honlap? II. rész
Hochbauer Róbert 2008.03.24. 10:41:49
Most céget keresek a feladatra. Igen, ez felhívás keringőre :)
Bejegyzés: Mennyire egyszerű előrejönni egy kulcsszóra a Google-ben?
Horváth Rudolf 2008.03.24. 10:37:13
Nekem is van honlapom, de nem igazán hoz vendégeket. Most még ezzel foglalkozzak, és öljek bele pénzt?
Bejegyzés: Téveszme a szálloda honlapokkal kapcsolatban: készen van.
KissPéter 2008.02.13. 10:57:48
Ha mondjuk külföldieknek hirdetne, egy szálláshely tulajdonosnak vagy hatalmas összegeket kell invesztálnia egy-egy prémium szolgáltatást nyújtó cégnek, akik mondjuk amerikában hozzák fel az oldalt a Google-ban, vagy hirdetést vásárol.
Amiről beszéltek, azt Click Fraud effektusnak nevezik, és folyik a kűzdelem ellenük, hiszen a szolgáltatónak sem érdeke, hogy a hirdetők elpártoljanak.
"ráadásul az egyik legdrágább" akkor igaz rá, amikor szakavatatlan kezekbe kerül. Azért írtam korábban:
"Ha magunk végezzük a (AdWords, ETARGET) reklámok felügyeletét, könnyen sok pénzbe kerülhet, míg, ha egy szakértő céggel végeztetjük, hatékonyabb, és olcsóbb lesz (mindamellett, hogy az ügynökségek jutalékért dolgoznak)."
Következtetésem, hogy a rengeteg eszköz mellett és azokat segítve mindenképpen meg kell húzódnia egy PPC kampánynak. Cége válogatja, hogy mire használja, de szakértő ügynökségeknek biztosan nagyobb tapasztalatuk van, így eredményesebbek lehetnek.
Bejegyzés: Szálláshely marketing
Tanders 2008.02.02. 03:24:47
Szerintem kiesnek: "a szomszéd fia csinálta", főiskoláról kiesett gyakorlat nélküli, 20 000 ezer forintért összetákolt, és társai honlapok.
"jobb a neten akárhogy jelenlenni mint sehogy, de nem minden milyen áron..." - De ha én csináltatnék egy oldalt, elvárnám, hogy találják meg, rendeljenek, vegyék fel a kapcsolatot, beszélgessenek, informálódjanak, vagy érje el azt, amit én szertnék.
Bejegyzés: Még egy profi honlap készítő mellett sem dőlhet hátra!
KarrieExpressz · http://karrierexpressz.blog.extra.hu/ 2008.02.02. 03:14:54
De igen egy weboldala lesz, de semmi más. Egy site melyből 12 egy tucat, egy tömeg prosi...
Igen!
jobb a neten akárhogy jelenlenni mint sehogy, de nem minden milyen áron...
Bejegyzés: Még egy profi honlap készítő mellett sem dőlhet hátra!
KarrieExpressz · http://karrierexpressz.blog.extra.hu/ 2008.02.02. 02:43:52
Vagy van egy jól menő céged, ami PPC nélkül is megél, de lehet ez offline világban is, megél, vagy van egy, ami online működik akármely szinten.
A célpiacod vagy az ajánlatod olyan, hogy PPC-vel is kénytelen vagy managelni. Akár képes vagy megfizetni akár saját magad valósítod meg, de ez igaz a SEO-ra, a SEM-re, a céged, és egyes termékeid pozicionálására.
Akár egyik akár másik igaz a vállalkozásodra a koncepciótól függetlenül egyfajta kompetencia managmentre szűkséged van.
Azt értem kompetencia managment alatt, hogy vagy képesnek kell lenned megvalósítani, vagy olyan szintű ismeretednek kell lenni mellyel a számodra, valóban legkedvezőbb ajánlót tudod megtalálni.
Még egy lehetőség van ugyan, de erre nem sokunknak van gyakorlati esélye:
Minden szakterületen szűkségünk van olyan kapcsoltrendszerre, aki a legoptimálisabb szakikat szállítja!
Tehát mivel nagy valószínűséggel, a témában való elméjjedést nem úszod meg, célszerűbb a gyakorlatiasabb részéről megközelíteni a dolgot…
Bejegyzés: Szálláshely marketing
KissPéter 2008.02.02. 01:52:29
1. Amikor nincs alap számítógépes gyakorlata valakinek, vagy nem néz utána a témának, és vaktában hirdet. (Ha a licitálási, de főleg a CTR-el nincs tisztában)
2. Ha egy nagy verseny alakul ki a témában. Elrugaszkodva a szálláshely témától, ha például valaki ismeri a Citroen-t vásáló közönséget, jobban tud hozzájuk szólni, ismeri a keresési szokásokat. Ettől tud Ő jobban szerkeszteni egy hirdetést.
Bejegyzés: Szálláshely marketing
KKV Asszisztens · http://kkv_asszisztens.blog.extra.hu/ 2008.02.01. 20:35:04
Valoban!
"Ha magunk végezzük a (AdWords, ETARGET) reklámok felügyeletét, könnyen sok pénzbe kerülhet, míg, ha egy szakértő céggel végeztetjük, hatékonyabb, és olcsóbb lesz (mindamellett, hogy az ügynökségek jutalékért dolgoznak)."
Ezzel viszont nem ertek egyet, amennyiben van ra kapacitasod, magad tudod legjobban optimalizalni a hirdetseid, illetve minimalizalni kiadasaid!
Tesztelessel, napi szintu eredmeny kovetessel, sokkal jobb megterulesi mutatoid lehetnek, termeszetesen idobe telik, mig kitanulod, de megeri!
Taubert Istvan
Bejegyzés: Szálláshely marketing