Legyen valaki magánszállásadó, vagy hotel tulajdonos, a vendégszerzéshez elengedhetetlenül fontos a folyamatos fejlődés, a tanulás. Az online világban ez különösen fontos, hiszen a naponta változó trendek megkövetelik a naprakész tudást.
Úgy látom viszont, az internet terén nem is csak a tudás számít. A hozzáállást is meg kell változtatni. Ugyan mindenki tisztában van a honlapok jelentőségével, mégis rosszul mérik fel, mit kell tenniük mindezért.
Legtöbben megelégednek honlapjukkal
Elsőre talán rendben is van a kijelentés, de hogy jogosan-e... Nemrég találkoztam egy esettel, ahol megbeszéltük egy honlap újratervezését, mind szerkezetileg, mind külalakilag. Minden rendben ment, kidolgoztuk az éves tervet, a kulcsszavakat, a látogatók addigi viselkedését, a hírlevélkampányt. Új marketingese volt ugyanis a szállodának, akinek megvolt a tudása, hogy felismerje a honlap jelentőségét. De. A kidolgozott, addigi hibákat kijavító terv megvalósítása bizonytalan ideig tolódik... Az ok, hogy a tulajdonos nem tulajdonít akkora jelentőséget a folyamatnak, így marad a favágás.
Favágás
Favágásnak nevezem azt, amikor 4-5 éve még működő, mára azonban elavult módszerekkel, hozzá nem értő emberekkel alacsony hatékonysággal próbálja valaki honlapját előrébb tornászni. Ilyen például a kéretlen levelek küldése, ami sosem volt etikus, mára azonban komoly büntetést is kaphatunk érte. Nincs ezzel baj, mert ha gyakorlatban is mindenki használná a legújabb vendégszerző módszereket, sokkal nehezebb dolgom lenne munkám során. A "baj" az, hogy egyre többen térnek át a tudás felhalmozásáról a gyakorlati megvalósításra. A későn csatlakozóknak nehezebb dolguk lesz.