HTML

Bejegyzés értesítő



Iratkozzon fel, és elküldöm a legfrissebb híreket, trükköket a szállás marketing világából!

Név:*
E-mail cím:*
Honlap címe:

A hírlevél a blog.szallasmarketing.hu oldal heti frissítéseiből is válogat, így folyamatosan működik.

Hotel marketing

Állandó oldalak

Szállás Marketing

Hotelek és szálláshelyek marketingje az interneten. A szálláshelyek foglalásának a fele az internetről érkezik. Akinek nem, annak órái meg vannak számlálva.

Legújabb hozzászólások

Feedek

Hotel

Hotel marketing

Hotel honlap elemzés

2013.10.30. 16:16 KissPéter

Az online megjelenés napjainkban rettentően fontos. Amikor viszont honlapja nem hozza várt eredményt, meg kell találni az okokat, hogy a hibák kijavításával, illetve az oldal esetleges újratervezésével megnőjön a foglalások száma.

Szakértői honlap elemzés

Egy honlap minden ágában jártas szakértőnk meg tudja mondani a honlap külalakjának hiányosságait, fölöslegesen használt elemeit, illetve a programozásban elkövetett hibákat, melyek gátolják a keresőket az oldal előrébb sorolásában a találati listákon. Ezen az eredmények alapján lehet az oldalt újra tervezni, vagy átalakítani.

Statisztika elemzése

A statisztikai elemzésnél konkrét, a honlapon működő statisztikai rendszerek által szolgáltatott adatokat vesszük alapul. A honlap statisztikáiból, és beépíthető tesztelő egységekből álló rendszerrel pontos információkat kapunk, a menüpontok helyes sorrendjétől kezdve az oldal egyéb elrendezésein át, addig, hogy miként kaphatunk keresőkön keresztül több látogatót.

Minden mérhető és elemezhető

Az internet nagy előnye a többi médiával ellentétben, hogy minden egyes elem mérhető, így kiszámolható, az egy foglalásra eső költség is. Folyamatos elemzéssel állandó kontroll alakítható ki, és folyamatos javulás érhető el.

Például pontos eredmény készíthető arról, hogy a nyitóoldal kétféle kialakítása közül melyik eredményez több foglalást. A számszerűsített adatok eredményeképpen választható ki a megfelelő terv.

Mikor van szükség elemzésre

Kétféle honlapelemzés létezik. Az egyik, a kezdeti, vagy egyszeri honlap elemzés, amikor egy szállás honlapon addig nem mértek semmit, és egy nagy elemzést kell csinálni a javulás érdekében.

A másik, a folyamatos elemzés. Ekkor szálláshelytől függően havonta kéthavonta helyzetjelentést készítünk. Elemezzük a látogatók viselkedését, keresőkben elfoglalt pozíciókat, a hirdetések reklámkampányok eredményességét, és javítjuk hatékonyságukat.

Az elemzés eredménye alapján elérhető

  • Látogatók nagyobb számban foglaljanak

  • Több látogató legyen a honlapon

  • Visszatérő látogatók

  • Hatékonyabb kommunikáció

Szólj hozzá!

Címkék: látogatottságnövelés

Szállodai honlapkészítés

2013.10.30. 16:14 KissPéter

Napjainkra lejárt az a módszer, hogy egy honlapnál csak a külalakra kell odafigyelni. A mai modern felfogású honlapkészítés különösen a szálláshely honlapok esetében csúcsosodik ki. Együttműködő hozzáállást igényel a megrendelő részéről, ezen kívül nagyfokú és összetett tudást és tapasztalatot a marketing cégtől.

Mi a különbség az elavult technikájú és a mi honlapjaink között?

Régen a tervező cégek nem értettek, és nem is vették figyelembe az online marketinget. Ez mára annyiban módosult, hogy ugyan mindenki megértette fontosságát, de kevesen tudják helyesen alkalmazni, együttesen kezelni a különböző hatást javító módszereket. Nálunk honlaptervezés alkalmával olyan szakemberek dolgoznak honlapján, akik nem csak a designal, hanem a megvalósítandó céllal is foglalkoznak.

Például a menük kialakításánál nem csak az esztétikát vesszük figyelembe, hanem a menüpontok fontosságát, csoportosítását, látogatók érdeklődési területeit, és véleményünket statisztikailag is alátámasztjuk.

A módszer lényege a stabil alap megteremtése

A lényeg, hogy magát a honlapkészítés műveletét alapos felkészülés előzze meg. Egy stratégiai tervet készítünk, aminek köszönhetően nem egy, a tervezőnek és a szállodaigazgatónak tetsző oldal lesz az eredmény, hanem a közönség számára is informatív, foglalást segítő honlap. A stratégia másik előnye, hogy a honlap struktúrája és tartalma szakemberünk segítségével készül, olyan módon, hogy azt a keresőrobotok megfelelő kulcsszavakra előre sorolják találati listájukon. A honlap így keresőoptimalizálás szempontjából is minden igénynek megfelel!

Milyen honlapkészítés lépések vezetnek el a sikerhez

Már a honlapkészítés menetén észrevehető az apró részletek kiemelt fontossága.

  • Helyzet rögzítése (ha van régi honlap): elemezzük hatékonyságát, látogatóit, melette megjelenő honlapokat

  • Internetes környezet felmérése: konkurencia, lehetőségek, lemaradások elemzése

  • Stratégia meghatározása: kialakítjuk a honlap stratégiáját, hogy az alapján tervezhessük meg a honlapot.

  • Honlapkészítés: a felmérések igények és célok figyelembevételével elkészítjük a honlapot.

  • Utómunka: tesztelés, látogatottságnövelés (igény szerint), statisztika megfigyelése

Miért kaphatja tőlünk mindezt jobban mint mástól?

Szállodai honlapokkal foglalkozunk, és minden műveletnél szakemberekkel dolgozunk. Úgy tapasztaltuk, hogy ha szakterületén kívül minden munkatársunk átlátja az egész rendszert, akkor hatékonyabb a közös munka, jobb honlapot (és online marketinget) tudunk adni. Próbáljon ki minket Ön is!

Szólj hozzá!

Címkék: szállodamarketing

Szállodai hírlevél kampány

2013.10.30. 16:13 KissPéter

A hírlevél az egyik leghasznosabb eszköze honlapjának! Segít foglalásokat szerezni, mégpedig hatékony kommunikáció segítségével. Segítenek abban, hogy a vendég megismerhesse szolgáltatásait, akcióit, vagy a környéket.

3 lehetősége van

Három lehetősége van honlapjának, hogy visszatérjen látogatója. Ez első, ha megjegyzi a domain nevet, vagy az utat, ahogy eljutott oda. A második, hogy elteszi a kedvencek közé és később onnan könnyen visszatérhet. A harmadik, ha az oldal hírlevelet üzemeltet, amivel időnként jelezheti a már potenciális vendégnek, hogy érdemes visszatérni akciókért, információkért.

Háromból egy hoz sikert

A honlap megjegyzésében bízhat, jobb eset, ha a kedvenc honlapokhoz adták weboldalát. Mindkét esetben hiányzik az ösztönzés. A hírlevél az egyetlen módszer, amivel emlékeztetni tudja látogatóját, vagy régi vendégét, hogy újra van keresnivalója honlapján!

Hírlevél rendszer további költségek nélkül

Többféle hírlevél küldés lehetőség van. Mi egy hírlevél szoftverrel dolgozunk, ami minden honlap saját tárhelyére telepíthető, és ott gyűjti az adatbázist, valamint onnan küldhető ki a hírlevél is. A rendszer előnye, hogy nincs kiküldési költség, a szoftvert csak egyszer kell megvásárolni, onnantól fenntartása ingyenes!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing hírlevél

Szállodai keresőoptimalizálás

2013.10.30. 16:13 KissPéter

Keresőoptimalizálás

A látogatók nagy része keresőkön keresztül jut el honlapjára, és foglalja le szállását. Profi, és hosszútávra tervezett stratégiát adunk, hogy megfelelő honlap kialakítással megfelelő kulcsszavakra lehessen előkelő helye a keresők találati listáin!

Többszörösen megtérülő befektetés

A keresőoptimalizálás, ha profik végzik, hosszú távú eredményeket produkál. Helyesen megválasztott marketing stratégiával megfelelő kulcsszavakra lehet előrejönni a találati listákon. Az eredmény: folyamatosan érkező látogatók és foglalás.

Ugyan a keresőkben van lehetőség, kattintás alapú hirdetés (PPC) megjelenítésére, de ezekért fizetni kell, és kevesebben kattintanak rájuk, mint a természetes találati listára. Az emberek bizalma mellett tehát a keresőoptimalizálás hosszú távon még költséghatékonyabb is!

Mi az a keresőoptimalizálás?

Az emberek az internetes keresőkbe beírt kulcsszavak segítségével keresnek. Egy szálláshely tulajdonos akkor boldog, ha honlapja az érdeklődő keresésére az elsők között jelenik meg a találati listákon. A keresőoptimalizált honlap azt jelenti, hogy az oldal mind felépítésében, mind tartalmában és programozásában a lehető legjobban segíti a keresőrobotokat, így azok nagyobb eséllyel hozzák ki listája élén a weblapot.

Megy magától, vagy segíteni kell?

A keresők, mint a Google úgy vannak kitalálva, hogy a témában legjobb honlapokat hozzák előre a listáikon. A jó honlap pedig az, amin hasznos tartalom van, amit a látogatók is szeretnek. A keresők algoritmusai ezen oldalak megtalálására vannak kihegyezve.

Tehát, ha van egy jó honlap, onnantól megy minden magától? Nem. A találati listákat egy jó honlappal könnyebb meghódítani, de további segítségekkel „ösztönözhetjük” a keresőket, hogy bizonyos kulcsszavakra előrébb helyezzenek másoknál.

Segítő módszerek

  • Keresőbarát honlap kialakítás

  • Link népszerűsítés

  • Kulcsszóra optimalizálás

  • Tartalom kulcsszólista alapján történő megírása

Ezt a segítséget adjuk meg

Az optimalizálás folyamata alatt olyan műveleteket viszünk végig, ami javítja bizonyos kulcsszavakra (amiket megkeresünk) való pozíciót a keresők találati listáin. A keresőkben való jelenlét az egyik legfontosabb vendégforgalom a honlapon.

Szólj hozzá!

Címkék: látogatottságnövelés szállodamarketing

Vendégmágnes szállásadóknak

2013.10.30. 16:08 KissPéter

Mitől lesz vendégmágnes egy szállásadói honlap?

A válasz egyszerűnek tűnik, elég csak megviszgálni saját viselkedésünket egy honlapon. Ezt elemezve meg is van a szállásadói vendégmágnes. Nézzük meg közelebbről, miről is van szó!

Átlátható a honlap

A lényeg azonnal átjöjjön, azaz a szálláshely profilja, főbb üzenetei.

Szólj hozzá!

Marketing kis szálláshelyeknek

2013.04.07. 14:26 KissPéter

eredmenyes.jpgAz online marketing kis szálláshelyeknek egy kényes pontja. Ezen a területen is fel kell venni a versenyt a konkurenciával, hogy ne csak a szállásközvetítő oldalaktól és kuponos oldalaktól függjön a apartman, kis panzió, falusi szálláshely sorsa.

Szállásközvetítők, kuponos oldalak

Kizárólag kuponos és szállásközvetítő oldalakra támaszkodni kis szálláshelyeknek tilos. A jutalékok kifizetése után kevés pénz maradna a tulajdonosoknak. A megoldás kettős. Egyrészt saját megjelenést kell kialakítani, másrész a megszállóvendéget magunhoz kell ragadni, Ezekkel a módszerekkel legközelebb már nálunk foglalnak.

Mi a helyes marketing a kis és közepes szálláshelyeknek?

Egy marketing tölcsért alkalmazva kell több csatornán keresztül megszerezni a vendéget. Honlapot, hírlevelet, Facebook oldalt együtt kell használnia, hogy megszerezze és megtartsa a vendégeit. Nagy munka, de az eredmény mindenképp megéri!

Hol találunk megfelelő marketinget?

Ki szolgáltat ilyen összetett munkát? Különösen ezzel foglalkoznak, azaz marketing kis szálláshelyeknek itt telálható.

Szólj hozzá!

Címkék: szallashely

Kutyabarát szálláshelyek

2010.03.06. 10:45 KissPéter

Érdekes cikkre leltem, érdemes rajta elgondolkozni minden szállásadónak! Kutyabarát szálláshelynek lenni jövedelmező marketing megfontolásnak tűnik!

Hatlabu vendegeink vers. 2003

Szólj hozzá!

Címkék: szállodamarketing

Werkfilm: Szindbád Wellness Hotel fotózás

2010.02.01. 22:17 KissPéter

Nagy nyüzsgés tud kialakulni egy fotózáson. Pillantsunk bele pár részletébe!

Werkfilm: Szindbád Wellness Hotel fotózás from forest on Vimeo.

Szólj hozzá!

Címkék: hotel

Szállodai étlap

2009.10.31. 13:12 KissPéter

Ínycsiklandozó ételek mellé ajánlott igényes étlapot készíteni.

Képzeljük csak el, hogy egy papírfecniről kell választani, amin még érezzük mások újlenyomatát. Nem kelt túl higiénikus hatást, ami meghatározza a vendég közérzetét is. Ugyan apróságnak tűnik, de nagyon fontos az étlap megtervezése!

Természetesen ügyelni kell arra, hogy színes legyen az anyag, ez is emeli a fényét. Ha még a hely hangulatához is kapcsolódik, tökéletes az eredmény!

Praktikusság

Nem csak designos, a hely hangulatához illő "füzetre", hanem egyszerűen és gyorsan cserélhető lapokra is szükség van. Ár, vagy kínálatváltozás esetén ugyanis nem kell a nyomdába rohanni, vagy a grafikusra várni. Egyszerű megoldásnak tűnik például, ha levélpapírra nyomtatjuk ki az oldalakat, így megmarad a színes oldal meggyőző ereje, mégis saját nyomtatóval lehet printelni.

Szólj hozzá!

Címkék: nyomda étlap

Szállodai marketing tanulás lehetőség ingyen!

2009.10.25. 16:50 KissPéter

Szállodai marketing hiányában vendégei a szomszédnál kötnek ki!

Olvass és segítsük egymást
Gondolatokat, tudást adok, amiről, ha van véleményed, megírhatod!

  • Információcsere az internetről
  • Hasznos anyagok szállásadóknak a több vendégért

Iratkozzon fel most a blogértesítőre,
...nem maradsz le semmiről!

Név:*
E-mail:*


Adatvédelem: Adatokat nem adok ki harmadik félnek! Én is utálom a SPAM-et, ezért értékes, a szállodai marketing témában íródott témáról adunk híreket!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing hotel szöveg hírlevél ppc szallashely látogatottságnövelés szállásgyűjtemény szállásadóknak szállásmarketing szállodamarketing

Vigyázz!! Megjelentek az első csalók: Szálláshely megoldások

2009.08.12. 09:34 KissPéter

Egy cég két honlappal is belevágott a Szállásadóknak történő szolgáltatásba. Kár, hogy két hihetetlen, és teljesíthetetlen ajánlattal is előálltak.

20 000 Ft-ért maximum szolgáltatás

20 000 Ft-os csomaggal olyan szolgáltatást kínálnak, amit máshol 300 000 Ft-ért sem garantálhatnak, azaz elkészítenek egy honlapot, hozzá biztosítják a Google top pozícióit, és "Külön extra szolgáltatásokkal tesszük látványosabbá, népszerűbbé weblapját" szöveggel kábítják áldozataikat. Ne akadjunk fennt mindenen, csak a Google helyezésen. Egy 3 milliárd dollár profitú céggel ők leszerződhettek volna, hogy csak Nekik a természetes találati listát külön megváltoztatják? Kétlem...

A rég megszűnt "Gazdasági Minisztérium Turisztikai államtitkárság" ajánlásával

Az ajánlat a következő: azért ilyen olcsó a szolgáltatásuk, mert minisztériumon keresztül támogatják a szállásadókat 20%-al (ugyan így sem magyarázható a max szolgáltatás null áron téma). Hiba! Az említett minisztérium pár éve megszűnt, a cég mégis azt állítja, hogy az államtitkárság megkereste őket, hogy támogathassák tevékenységüket. Utánajártam a dolognak, és a jogutódtól megtudtam, az egész egy átverés, sosem ajánlottak fel ilyet, és nem ismerik az említett céget.

Konkurenciafigyelés

"Szállóvendégek számának növelése weboldalán keresztül" szlogen sok honlapomon megtalálható, a keresőbe beírva is honlapom jön ki először. Persze az ilyen kissebb marketing húzások átírva elmennek, hiszen nincs új a nap alatt, de a cég honlapjainak felépítéséből sugárzik, hogy "lestek". Egyszóval figyelnek, ahogy én is, hiszen az oldalukra pár nap alatt felfigyeltem. Még dolgoznak rajta, bármi újabb érdekesség kiderül, azonnal szólok...

 

1 komment

Címkék: marketing szálláshely marketing

A tudás és használata

2009.06.24. 10:25 KissPéter

Legyen valaki magánszállásadó, vagy hotel tulajdonos, a vendégszerzéshez elengedhetetlenül fontos a folyamatos fejlődés, a tanulás. Az online világban ez különösen fontos, hiszen a naponta változó trendek megkövetelik a naprakész tudást.

Úgy látom viszont, az internet terén nem is csak a tudás számít. A hozzáállást is meg kell változtatni. Ugyan mindenki tisztában van a honlapok jelentőségével, mégis rosszul mérik fel, mit kell tenniük mindezért.

Legtöbben megelégednek honlapjukkal

Elsőre talán rendben is van a kijelentés, de hogy jogosan-e... Nemrég találkoztam egy esettel, ahol megbeszéltük egy honlap újratervezését, mind szerkezetileg, mind külalakilag. Minden rendben ment, kidolgoztuk az éves tervet, a kulcsszavakat, a látogatók addigi viselkedését, a hírlevélkampányt. Új marketingese volt ugyanis a szállodának, akinek megvolt a tudása, hogy felismerje a honlap jelentőségét. De. A kidolgozott, addigi hibákat kijavító terv megvalósítása bizonytalan ideig tolódik... Az ok, hogy a tulajdonos nem tulajdonít akkora jelentőséget a folyamatnak, így marad a favágás.

Favágás

Favágásnak nevezem azt, amikor 4-5 éve még működő, mára azonban elavult módszerekkel, hozzá nem értő emberekkel alacsony hatékonysággal próbálja valaki honlapját előrébb tornászni. Ilyen például a kéretlen levelek küldése, ami sosem volt etikus, mára azonban komoly büntetést is kaphatunk érte. Nincs ezzel baj, mert ha gyakorlatban is mindenki használná a legújabb vendégszerző módszereket, sokkal nehezebb dolgom lenne munkám során. A "baj" az, hogy egyre többen térnek át a tudás felhalmozásáról a gyakorlati megvalósításra. A későn csatlakozóknak nehezebb dolguk lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: tanfolyam szállásadóknak

Szállodai online marketing

2008.11.19. 09:01 KissPéter

Miután már elég sok oldalt leelemeztem az ingyenes szállodai honlapelemzés blogon, fejlődést tapasztaltam a szállásadók szállodai online marketing szerepének megítélésében. Míg pár éve még az árajánlatok is arról szóltak, hogy "szeretnék egy szállodai honlapot", mára már sokkal konkrétabb elképzelésekkel keresnek meg a szállástulajdonosok.

A szállodai online marketing szerepe nő

Egyre szorosabb a verseny az interneten, egyre jobban oda kell figyelni a szállodai online marketing stratégiára is. Nem elég csupán egy honlap, annak látogató és keresőbarát kialakításúnak kell lennie. A honlapok 90%-a még mindig nem alakította át, 60%-uk még mindig nem készíttet elsőre keresőbarát honlapot. A kissebb szálláshelyeknél még drasztikusabb a helyzet, hiszen sokan mennek bele ingyenes tárhely, vagy honlapkészítési lehetőségekbe. ezek nem csak a megjelenésnek tesznek rosszat, hanem sok esetben képtelenség az oldalt keresőoptimalizálni, és élni a szállodai online marketing lehetőségeivel.

1 komment

Címkék: szállodamarketing

Szállodai honlap

2008.06.10. 18:27 KissPéter

Joggal riadnak meg (ha nem is mutatják) az optimalizáló cégek, amikor eredményes szállodai honlap tervezésére kérik fel őket. Külön szakág ez a honlapok között. Ennek az oka, hogy alaposan ismerni kell a lehetőségeket, a látogatók szokásait.

Honnan lehet látogatókat szerezni?
Szállodai honlap a keresőkből, linkgyűjteményekből, gyűjtőportálokról kapja látogatásait. Tapasztalatra a megfelelő kulcsszavak megtalálásánál, a látogatottabb és költségekben megtérülő portálok felderítésénél van szükség. Lehet egy honlap bizonyos szavakra elöl a keresőkben, jelen lehet több ezer portálon, ha azokra nem találnak rá az igazán értékes látogatók.

Miért jelent kihívást egy szálláshely weboldala?
Akkora a kínálat, olyan sok a lehetőség, hogy nehéz megtalálni a megtérülő utakat. Sokan aprózzák el erőforrásaikat a különböző fölösleges kulcsszavakra, pénzüket a haszontalan hírdetésekre. A pazarlást tapasztalattal, és idővel lehet megszűntetni, vagy előre gondolkozással. Az eredmény egy vendégtermelő szállodai honlap.

1 komment

Címkék: szallashely látogatottságnövelés szállásadóknak

Szállodai szórólap

2008.03.28. 14:46 KissPéter

Kicsit elrugaszkodva a honlapkészítés témától, most a szállodai szórólapokkal foglalkozom bejegyzésemben.

Minden szálloda készíttet szórólapot. A szórólap nagyon jó módja a reklámozásnak. Elküldhető, lerakható, odaadható, stb. De ennél a lehetőségnél is figyelni kell a célokra, a megjelenésre. Egy szórólappal szemeben ugyanis hasonló elvárásokat kell támasztanunk, mint egy honlapnál.

Mi a fontos?

  • átláthatóság
  • figyelemfelkeltés
  • lényegre fókuszálás
  • rendezettség
  • arculathoz igazítás

Ha szórólap készítés /készíttetés során ezekre odafigyelünk, már meg is kaptuk a főbb irányvonalat, és elrontani szinte lehetetlen.

Szórólap készíttetés során

A szórólap ára általában meghatározó szokott lenni egy megrendelés mérlegelésekor. Ilyen csapdába esett szállodát sokszor láttam már. A spórolásból az született, hogy kétszer kellett a szórólapot legyártani. Az olcsóság ugyanis a hozzá nem értést vonta magával, ami a szórólap üzenetének nehézkes átadását eredményezte. Márpedig a szórólap is hasonló egy honlaphoz: ha elsőre nem megy át az üzenete, érdektelenné válik az olvasó, és eldobhatja azt.

2 komment

Címkék: marketing szórólap

Hotel marketing terv

2008.03.27. 10:01 KissPéter

Megtervezett honlap mellett megtervezett hotel marketing terv is szükséges a siker eléréséhez.

Tervezés nélkül semmi sem sikerülhet úgy, mint ha egy előre megírt forgatókönyv alapján zajlana az Internetre való "berobbanás". Meg kell határozni a következőket:
  • Jelenlegi helyzet elemzése (most ingyen)
  • Milyen célcsoportnak szeretne hirdetni
  • Milyen csatornán szeretné elérni vendégeit
  • Mekkora összeg áll rendelkezésére
  • Milyen célokat szeretne elérni egy meghatározott időn belül
Megvannak a válaszok? Kezdjen bele!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing

A profik, akik alapos munkát végeznek

2008.03.12. 03:22 KissPéter

Most nézem a bababarat.lap.hu oldalt, és észrevettem benne, hogy a "Babaabarát boltok, áruházak dobozban" szerepel az IKEA honlapja...

A megjelenés az oldal gonozójának a munkája, vagy az "IKEA-marketing" alaposságának köszönhető?
Nem mindegy tehát, hogy milyen online marketing cég végzi el a munkát, vagy elvégzi-e egyáltalán! Az eredményesség nem csak a tudáson múlik (bár azon mindenképp), hanem az alaposságon is. Nem szabad egyetlen lehetőséget sem kihagyni, ha valaki a lehető legtöbb embert szeretné elérni, és honlapjára csábítani.

2 komment

Címkék: látogatottságnövelés

PPC szállás honlapok esetében

2008.03.07. 09:36 KissPéter

Mit tehet egy szállás nagy versenyben?
Amikor egy kulcsszóra verseny alakul ki a keresők első helyein, nem biztos, hogy mindenkinek lehetősége van beszállni, és kűzdeni a legjobb helyért. De csupán a természetes találatok között :)
Például ekkor éri meg kattintás alapú (PPC) hírdetéseket indítani.

Mikor éri meg különösen?
  • Amikor arányaiban kevesen kattintanak egy kulcsszóra, mégis értékes találatokat kapunk
  • Nagy versenynél, több kattintás reményében
  • Amikor esély se lenne megjelenni a természetes találatok között
PPC szállás honlapok esetében
Ne pazaroljuk értékes erőforrásainkat "haszontalan" szavak előrehozásával, jelentessünk meg PPC hírdetést, így könnyen az élre törhetünk anélkül, hogy a konkurenciával kellene kűzdelmet folytatni.

Milyen lehetőségek vannak PPC hírdetést alkalmazni?
  • Kattintás alapú, PPC hírdetést Magyarországon az AdWords, és eTarget rendszerében érdemes feladni, mert hatékonysága ennek a két szolgáltatónak a legnagyobb.
  • Saját maga hozhat létre kampányokat, és kezelheti őket (egy kis olvasnivaló a kattintás alapú hírdetésről)
  • Együttműködhet egy céggel, akik segítenek (és sokkal eredményesebben) a kampányok elkészítésében, kiértékelésében (íme egy PPC szolgáltatás szállásoknak)
FONTOS: a kattintás alapú hírdetés fizetett reklámozási forma. Hatékonysága kimagasló, de mégis jobb megoldás, a Google természetes találatai között elöl szerepelni. Ekkor csupán egyszeri költséggel hozza előre a keresőre optimalizáló cég a kulcsszót a természetes találatok között. Íme egy cég ajánlata kereső optimalizálásra.

Szólj hozzá!

Címkék: ppc szallashely szállásmarketing szállodamarketing

Téveszme a szálloda honlapokkal kapcsolatban: készen van.

2008.02.23. 17:33 KissPéter

Van egy fontos tény, amit minden szállás tulajdonosnak meg kell értenie: egy honlap sosincs "készen", nincs olyan, hogy már nem kell vele foglalkozni. Miért is van ez így?

  • A nyomtatott anyagokkal ellentétben a webes tartalom könnyen módosítható
  • Frissített tartalom mellett még egy szálloda honlapjára is érdemes rendszeresen visszatérni
  • Foglalkozni kell a látogatottság növeléssel
  • Kapcsolatot kell tartani a régebbi vendégekkel (automatizáltan)
  • Reagálni kell a konkurencia lépéseire
Ezeket a feladatokat nem lehet 3-4 hónap alatt letudni! A piactól, a konkurenciától, az évszaktól függően kell foglalkoznia honlapjával, és lépést tartania a korral technikai tudás szintjén. Nem kis feladat, még akkor sem, ha közben szálloda marketingre specializálódott céggel dolgozik együtt. Egy ilyen ügynökség gyakorlatával, állandó képzéseivel tudja felvenni a konkurenciával a versenyt. Valószínűleg nagyobb eredménnyel, mintha mi magunk próbáljuk meg ugyanezt.

2 komment

Címkék: szallashely szállásadóknak szállásmarketing szállodamarketing

Mennyire egyszerű előrejönni egy kulcsszóra a Google-ben?

2008.02.22. 10:33 KissPéter

Sokszor hallottam emlegetni, hogy "csak előre kell jönni a Google-ban egy kulcsszóra". Nézzük meg pontosabban, hogy is van ez az egyszerűség...

Amikor nincs más oldal a témában:
  • Egyszerű feljönni, mert nincs konkurencia
  • Nincsenek ellenfelek, így egy kevésbé profin tervezett honlap is megfelel
  • Gyakorlatilag a hotelé a piac (de mekkora az a piac, amire még nem csaptak le tömegek?)
Amikor harcra kerül a sor az első helyért:
  • Nem elég egy keresőbarát honlap
  • Átfogó linkmarketingre van szükség
  • A látogatók megfogása és irányítása előtérbe kerül
  • Kereső optimalizálásra van szükség, amivel sokszor csak profi szakértők érnek el eredményt
  • Az eredmények sűrűn nem 1-2 két hét alatt, hanem 3 hónap múlva jelentkeznek
Összefoglalva: Nem olyan egyszerű előre kerülni a találatok között, nem beszélve arról, hogy a kereső szavak kiválasztása sem egyszerű feladat. Könnyelműség tehát olyan kijelentéseket használni, ami tévesen ebbe a hitbe ringat.

2 komment

Címkék: látogatottságnövelés szállásmarketing szállodamarketing

Utazási gyűjtőportál, vagy saját honlap? II. rész

2008.02.14. 01:11 KissPéter


Ha kijelenthetjük, hogy érdemes, sőt hasznos gyűjtőportálokon megjelenni, felmerülhet a kérdés: miért szükséges saját honlap?

Saját honlap hátrányai:
  • Folytonos figyelmet igényel
  • Költségei vannak
  • Sok esetben szakértő bevonását igényli

Saját honlap előnyei:
  • Nincs másnak beleszólása
  • csak a szálláshely és a szálláshely tulajdonos céljait szolgálja
  • Bármikor frissíthető, változtatható rugalmasan illeszkedik a piac igényeihez
  • Saját vendégkör építhető
  • Összefogja és köré épül egy egész Internetet felölelő kampány
  • Megfelelően képvisel egy szálláshelyet
Miért van több foglalása annak, akinek saját honlapja is van?
Az utazási gyűjtőportálok tehát a hotel saját honlapjának vannak alárendelve, és nem fordítva. Mindegy, hogy hotelről, vendégházról, vagy kiadó apartmanról van szó, az elsődleges cél, hogy oda érkezzenek a látgatók, mert ott alkalmazható a legjobb módszer a látogatások "hasznosítására".

1 komment

Címkék: hotel látogatottságnövelés szállásgyűjtemény szállásadóknak szállásmarketing szállodamarketing

Utazási gyűjtőportál, vagy saját honlap? I. rész

2008.02.13. 12:29 KissPéter


Hol jelenjen meg az Interneten? Természetesen mindenhol! Két lehetőséget emelek ki, melyeket sokan egymást kizáró eszközként tartanak számon. Helytelenül. Az I. részben a gyűjtőportálokat teszem nagyító alá, a másodikban pedig a saját honlap előnyeit ezzel a megoldással szemben.

Gyűjtőportál hátrányok:
  • Egy-egy oldalon rengeteg szálláshely jelenik meg
  • A mennyiségi látogatottságra helyezik a hanngsúly, a minőségi helyett
  • Nem érdekeltek abban, hogy egy szállásnak több bevétele legyen (bár egy okosan gondolkozó rádöbben, hogy van)
  • Fizetni kell a megjelenésért, vagy jutalékot kérnek (a jobbik eset ez)
  • Megjelenésbeli korlátozás van (kevéssé szabható meg a külalak)
  • Nem módosítható bármikor a tartalom
Gyűjtőportál előnyök:
  • Rengeteg látogatójuk van
  • Elöl vannak a fontos kulcsszavakra
  • Látogatóik megszokásból is visszatérnek hozzájuk
  • Ha csak foglalás után kell fizetni, az jó lehetőség a megjelenésre

Előnye és hátránya is van jócskán, de használatuk ajánlott. Sokat fizetni nem éri meg, tisztelet a kivételnek, de remek lehetőség a megjelenésre. Másrészt, mivel minden szállásadó használja a megjelenés lehetőségét rajtuk, így luxus lenne nem megjelenni oldalaikon.

Következő bejegyzésemben a saját honlap előnyeit, hátrányait sorolom fel.

Szólj hozzá!

Címkék: hotel látogatottságnövelés szállásgyűjtemény szállásadóknak szállásmarketing szállodamarketing

A hírlevél olvasás hasznos, de miért nem elég?

2008.02.03. 03:25 KissPéter

Rengeteg hírlevelet lehet olvasni az Internet Marketing témában, mégse lehet azt mondani, hogy bármelyik elég lenne egy szuper hatékony honlaphoz. Miért? Mert a gyakorlatot, a "hogyan" nagy kérdését nem válaszolják meg.

Hasznos, de a lényeg lemarad
Sokan elmondják ugyan, hogy legyen az oldal első a keresőkben, vagy milyen kulcsszavakat érdemes választani, de ezek nagy konkurencia harc esetén nem elegendőek. A gyakorlati megvalósításához több ismeretre van szükség. Azok hiányában sokat próbálkozik a levél olvasója, és az elvesztegetett idő után keres szakembert magának.

Néha nagyobb a rombolás
Egy rossz kulcsszó kiválasztása, sok rossz helyre kitett, esetleg vásárolt link meg tudja nehezíteni a profik munkáját, így a munka elkezdése után rengeteg időt kell azok javításával tölteniük.

Szólj hozzá!

Címkék: hírlevél szállásmarketing szállodamarketing

Még egy profi honlap készítő mellett sem dőlhet hátra!

2008.02.02. 02:58 KissPéter

Sokan mondják: összeszedi kívánságait, a többit mi elintézzük!
Ne higyje, hogy így működő weboldala lesz! Mi ennek az oka? Az, hogy ugyan a cég megtervezheti weboldalát, ismerheti egy témát látogatók a szokásait, vagy a témát, amit felkarol, de sosem fogja tudni TELJES szívvel bemutatni szálláshelyét. Sosem lehet az Ön helyében.

A profik azt mondják: megteszünk mindent amit tudunk, de ehez Ön is kell!
Egy honlap kivitelézéséhez együttműködés szükséges! Mi ennek az oka? Vannak bizonyos pontok, amit a szállás tulajdonosa jobban ismer. Ilyen lehet a szálloda belsejének rejtett zugai, azok a szolgáltatások, amit vendégei szeretnek, a két sarokkal odébb lévő vattacukorárus, vagy a tény, hogy a szomszéd pékségben reggel 6-kor készül el a friss, meleg kenyér. Ezeket ismeri, ezekről tájékoztatni kell az ügynökséget.

2 komment

Címkék: szöveg szállásmarketing szállodamarketing

Szálláshely marketing

2008.02.01. 20:21 KissPéter

Egy szálláshely marketing költségvetés nem feltétlenül kell nagynak lennie!
Mint sok cégnek, az enyémnek is kevés pénz állt rendelkezésére amikor elindult. Egy szálláshelynek sem kell milliós reklámkampány a foglalásokért. Egyrészt a látogatókat a keresőkből is ki lehet halászni, másrészt a kattintás alapú (PPC) hírdetésekből lehet hatékonyan előteremteni. 

Ha még pénzt is szeretnék áldozni, egy foglalásért mit tegyek?
A PPC hírdetéseknek kiemelt szerep jut a szálláshely marketingben. Nélküle egy-egy hotelnek esélye se volna elérhetővé válni a keresők listáin. Ha magunk végezzük a (AdWords, ETARGET) reklámok felügyeletét, könnyen sok pénzbe kerülhet, míg, ha egy szakértő céggel végeztetjük, hatékonyabb, és olcsóbb lesz (mindamellett, hogy az ügynökségek jutalékért dolgoznak).

Figyelem! Találtam egy honlapot, ami kiemelten szálláshely marketingel foglalkozik. Nekik is van PPC optimalizálás szolgáltatásuk. Azért ajánlom őket, mert kifelyezetten szállodákra specializálódtak.

4 komment

Címkék: marketing szallashely szállodamarketing